Rakouský filozof Ludwig Wittgenstein jednou napsal: „Hranice našeho jazyka jsou hranicemi našeho světa.“ A přesně to platí i o AI. Psát si s… Více
Digichef - RSS článkyČím je PPC reklama v zahraničí specifická
PPC reklama se v principu vůbec neliší od textové nebo bannerové reklamy ve vyhledávačích a kontextových systémech. Odlišnosti jsou hlavně v konkrétních zahraničních PPC systémech, ale jsou také dány specifičností jednotlivých národních trhů.
- Google AdWords se používá prakticky po celém světě, ale na spoustě trhů je ve stejné situaci jako v ČR vzhledem k Skliku - silný lokální PPC systém nelze v propagaci ignorovat. Nebylo by ekonomicky výhodné se snažit být ve všech dostupných PPC systémech na daném trhu, ale určitě je dobré zaměřit se na dominantní hráče. A přesně tak to děláme my.
- V zahraničí máme kromě dominantního systému Google AdWords dobré zkušenosti zejména s PPC systémy vyhledávačů Bing, Yahoo! a Yandex. V řadě zemí střední a východní Evropy je dostupný také v ČR a SR dobře známý ETARGET.
- Různé národy mívají své specifické kulturní náhledy a zvyky, které je třeba zohlednit při tvorbě kampaně. Prostý překlad inzerátů z češtiny nebo slovenštiny do cizího jazyka je obvykle nedostatečný. Lišit se pochopitelně může i sezónnost apod.
- Trhy směrem na východ od České republiky nebývají v oblasti internetu tak rozvinuté jako západní země. Nižší penetrace a kvalita připojení k internetu má ovšem i pozitivní dopady. Především podstatně menší konkurenci ve vyhledávačích a partnerských stránkách a mnohdy tedy i několikanásobně nižší cenu za proklik. Proto začít s PPC reklamou na východ od ČR, kam často české firmy expandují, lze nejen rychle, ale i s nízkými náklady.
- Naopak uspět západních trzích tak jednoduché není. Větší vyspělost trhu přináší konkurenčnější prostředí a s ním spojené vyšší ceny. Lišit se mohou i v PPC využívané reklamní formáty. Google postupně testuje a zavádí nové reklamní formáty právě na západních trzích. Tyto nové trendy se na východ dostanou vždy až se zpožděním.
- Počítejte s tím, že pro úspěšné PPC v zahraničí musíte lokalizovat nejen PPC reklamu, ale také dopadové stránky. Lokalizaci je třeba provést do jazyků všech trhů, na kterých chcete inzerovat. Pokud by taková změna byla v rámci vašeho firemního webu složitá, bývá dobrým řešením microsite. S lokalizací vám rádi pomůžeme. Musíme mít rovněž zajištěny distribuční cesty a platební model.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor