Čím je PPC reklama v zahraničí specifická

PPC reklama v zahraničí má svá specifika, která je nutné mít na paměti při tvorbě kampaní. Čím se tedy zahraniční PPC liší od tuzemského?

Čím je PPC reklama v zahraničí specifická

PPC reklama se v principu vůbec neliší od textové nebo bannerové reklamy ve vyhledávačích a kontextových systémech. Odlišnosti jsou hlavně v konkrétních zahraničních PPC systémech, ale jsou také dány specifičností jednotlivých národních trhů.

  • Google AdWords se používá prakticky po celém světě, ale na spoustě trhů je ve stejné situaci jako v ČR vzhledem k Skliku - silný lokální PPC systém nelze v propagaci ignorovat. Nebylo by ekonomicky výhodné se snažit být ve všech dostupných PPC systémech na daném trhu, ale určitě je dobré zaměřit se na dominantní hráče. A přesně tak to děláme my.
  • V zahraničí máme kromě dominantního systému Google AdWords dobré zkušenosti zejména s PPC systémy vyhledávačů Bing, Yahoo! a Yandex. V řadě zemí střední a východní Evropy je dostupný také v ČR a SR dobře známý ETARGET.
  • Různé národy mívají své specifické kulturní náhledy a zvyky, které je třeba zohlednit při tvorbě kampaně. Prostý překlad inzerátů z češtiny nebo slovenštiny do cizího jazyka je obvykle nedostatečný. Lišit se pochopitelně může i sezónnost apod.
  • Trhy směrem na východ od České republiky nebývají v oblasti internetu tak rozvinuté jako západní země. Nižší penetrace a kvalita připojení k internetu má ovšem i pozitivní dopady. Především podstatně menší konkurenci ve vyhledávačích a partnerských stránkách a mnohdy tedy i několikanásobně nižší cenu za proklik. Proto začít s PPC reklamou na východ od ČR, kam často české firmy expandují, lze nejen rychle, ale i s nízkými náklady.
  • Naopak uspět západních trzích tak jednoduché není. Větší vyspělost trhu přináší konkurenčnější prostředí a s ním spojené vyšší ceny. Lišit se mohou i v PPC využívané reklamní formáty. Google postupně testuje a zavádí nové reklamní formáty právě na západních trzích. Tyto nové trendy se na východ dostanou vždy až se zpožděním.
  • Počítejte s tím, že pro úspěšné PPC v zahraničí musíte lokalizovat nejen PPC reklamu, ale také dopadové stránky. Lokalizaci je třeba provést do jazyků všech trhů, na kterých chcete inzerovat. Pokud by taková změna byla v rámci vašeho firemního webu složitá, bývá dobrým řešením microsite. S lokalizací vám rádi pomůžeme. Musíme mít rovněž zajištěny distribuční cesty a platební model.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem