Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyVýkonový marketing
- Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), jehož jsme členy, definuje výkonnostní marketing jako marketing zaměřený na výkon. Nikoliv však na výkon primární (nejde např. o to, kolikrát se reklama zobrazila), ale především o výkon sekundární (což je např. měřitelná akce na webu klienta).
- Měřitelnou akcí je např. provedení registrace, vyplnění objednávky, zanechání kontaktních údajů apod. Měřitelná akce bývá také označována jako konverze.
- Pojmy "výkonový" a "výkonnostní", ať už jde o marketing či o reklamu, jsou jedno a to samé.
Výkonová reklama
- Výkonová reklama je jedním ze základních nástrojů pro realizaci výkonového marketingu.
- Výkonovou reklamou myslíme především tzv. PPC reklamu, tj. textovou a grafickou reklamu ve vyhledávačích a obsahových sítích, která je placena za kliknutí na reklamu (PPC), a nikoliv např. za zobrazení reklamy (PPV).
- Do oblasti výkonové reklamy lze zařadit například také reklamu používanou v rámci affiliate marketingu. U ní obvykle není zpoplatněno ani zobrazení, ani klik, ale platí se za konverzi (PPA), tedy za uskutečněnou měřitelnou akci na webu.
- Výkonový marketing využívá i jiné nástroje než výkonovou reklamu - tyto nástroje už ale většinou nespadají do oblasti reklamy. Oblast výkonového marketingu je tedy širší než oblast výkonové reklamy, spadá do ní např. i optimalizace pro vyhledávače.
PPC reklama
- Pod pojmem PPC reklama či reklama v PPC systémech mají lidé obvykle na mysli textovou a grafickou reklamu ve vyhledávačích a obsahových sítích. Reklama v obsahových sítích bývá také označována jako reklama v kontextových systémech.
- Podstatným rysem PPC reklamy je platba za kliknutí na reklamu. PPC je zkratka z anglického Pay Per Click (plať za klik) a označuje systémy poskytující reklamu, u které klient platí pouze za kliknutí na reklamu.
- Označení PPC reklama se už vžilo, ale nepoužívá se zcela přesně. Pojem PPC reklama, pokud bychom byli exaktní, hovoří pouze o tom, že jde o reklamu placenou za klik, a už nic neříká o tom, že jde o reklamu ve vyhledávačích či obsahových sítích. Neříká tedy nic o způsobu cílení této reklamy. Protože se však označení PPC reklama již vžilo, my se jej také přidržíme.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor