Základní pojmy výkonového marketingu

Výkonový marketing, výkonová reklama nebo PPC reklama? Čert aby se v tom vyznal. Nepřehlednost situace ještě umocňuje fakt, že jednoznačné definice některých pojmů nebyly nikdy vytvořeny, takže si je každý vysvětluje po svém.

Výkonový marketing

  • Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), jehož jsme členy, definuje výkonnostní marketing jako marketing zaměřený na výkon. Nikoliv však na výkon primární (nejde např. o to, kolikrát se reklama zobrazila), ale především o výkon sekundární (což je např. měřitelná akce na webu klienta).
  • Měřitelnou akcí je např. provedení registrace, vyplnění objednávky, zanechání kontaktních údajů apod. Měřitelná akce bývá také označována jako konverze.
  • Pojmy "výkonový" a "výkonnostní", ať už jde o marketing či o reklamu, jsou jedno a to samé.

Výkonová reklama

  • Výkonová reklama je jedním ze základních nástrojů pro realizaci výkonového marketingu.
  • Výkonovou reklamou myslíme především tzv. PPC reklamu, tj. textovou a grafickou reklamu ve vyhledávačích a obsahových sítích, která je placena za kliknutí na reklamu (PPC), a nikoliv např. za zobrazení reklamy (PPV).
  • Do oblasti výkonové reklamy lze zařadit například také reklamu používanou v rámci affiliate marketingu. U ní obvykle není zpoplatněno ani zobrazení, ani klik, ale platí se za konverzi (PPA), tedy za uskutečněnou měřitelnou akci na webu.
  • Výkonový marketing využívá i jiné nástroje než výkonovou reklamu - tyto nástroje už ale většinou nespadají do oblasti reklamy. Oblast výkonového marketingu je tedy širší než oblast výkonové reklamy, spadá do ní např. i optimalizace pro vyhledávače.

PPC reklama

  • Pod pojmem PPC reklama či reklama v PPC systémech mají lidé obvykle na mysli textovou a grafickou reklamu ve vyhledávačích a obsahových sítích. Reklama v obsahových sítích bývá také označována jako reklama v kontextových systémech.
  • Podstatným rysem PPC reklamy je platba za kliknutí na reklamu. PPC je zkratka z anglického Pay Per Click (plať za klik) a označuje systémy poskytující reklamu, u které klient platí pouze za kliknutí na reklamu.
  • Označení PPC reklama se už vžilo, ale nepoužívá se zcela přesně. Pojem PPC reklama, pokud bychom byli exaktní, hovoří pouze o tom, že jde o reklamu placenou za klik, a už nic neříká o tom, že jde o reklamu ve vyhledávačích či obsahových sítích. Neříká tedy nic o způsobu cílení této reklamy. Protože se však označení PPC reklama již vžilo, my se jej také přidržíme.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem