Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu

PPC reklama je jednou z dominantních forem reklamy na internetu, takže důvody, proč byste jí měli věnovat pozornost, jsou shodné s tím, proč byste měli věnovat pozornost internetu jako marketingovému nástroji. Na internetu je dnes v ČR obrovská část populace, kterou lze právě tam efektivně oslovit. A PPC reklama patří k nejúčinějším nástrojům.

Důvody, proč využít PPC reklamu

  • PPC reklama spolu s kvalitou zpracování a obsahu webu má výrazný vliv na celkový úspěch webu. Názorně to ukazuje tabulka níže.

Multiplikátor účinnosti jednotlivých částí internetového marketingu

  • Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) dnes internet využívá již přes 60 % české populace. Počet uživatelů internetu neustále roste rychlým tempem. Z internetu se stává běžná součást života lidí v produktivním věku, kteří jej využívají jak k pracovním, tak k soukromým účelům. Jak populace stárne, dostávají se do produktivního věku mladší generace, které jsou na internetu jako doma.

Graf penetrace internetu v ČR a ve světě

  • I uživatelé, kteří již na internetu dříve byli, jej využívají častěji a intenzivněji, což souvisí s rozvojem mobilního a širokopásmového připojení. Internet je nyní rychlejší a dostupnější. Např. přehrávání videa ve vysokém rozlišení je dnes standardem a pomocí chytrých telefonů se připojíte k internetu téměř odkudkoli.
  • Lidé na internetu stále více nakupují a také získávají informace potřebné pro nákupní rozhodnutí. Dle odhadu Consumer Commerce Barometru (CCB) téměř dvě třetiny uživatelů (62 %) produkty, o jejichž koupi uvažuje, nejprve zkoumá na internetu. Podle stejné instituce na 65 % uživatelů již něco nakoupilo přímo na internetu.

Využití internetových informačních zdrojů v přednákupním rozhodování

  • Podle studie Boston Consulting Group (BCG) dosáhl podíl internetové ekonomiky na celkovém HDP ČR výše 3,6 % (130 miliard Kč). Očekává se, že do roku 2015 se podíl na HDP zvětší na 5,7 %.
  • Výzkum Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) uvádí, že výdaje na internetovou reklamu v roce 2010 dosáhly výše 7,7 miliard Kč. Z toho výdaje pouze na PPC reklamu činily téměř 2,2 miliardy Kč.

Podíly vyhledávačů na trhu v ČR

  • Využijte zájem vytvořený reklamou vašeho konkurenta ve svůj prospěch. Pamatujete si, když vidíte nějaký zajímavý billboard či inzerát v tisku, internetovou adresu, která je v inzerátu uvedena? Nebo spíše část sloganu, případně produkt či službu, kterou inzeruje? Jak jsme si řekli, dvě třetiny lidí před nákupním rozhodnutím hledají informace na internetu. Tedy i podnícení zájmu pomocí jiných forem reklamy již dnes obvykle vede k hledání dalších informací na internetu. Investuje-li váš konkurent například do masivní outdoorové kampaně, využijte toho a přiveďte "jeho" zákazníky na svůj web!
  • Nebýt na internetu vidět neznamená nezískat konkurenční výhodu, ale poskytnout konkurenční výhodu jiným. PPC reklama je nezbytností zejména pokud příliš neinvestujete do jiných oblastí internetového marketingu, např. optimalizace webu pro vyhledávače či marketingu v sociálních sítích.

Role internetu v přednákupním rozhodování

  • Nutnost mít webové stránky je dnes již neoddiskutovatelná, přestože webové stránky často představují nemalou investici. Můžete ale investovat libovolné částky do webu a do jeho schopnosti prodávat, plnit vaše cíle a očekávání, ale bez přivedení relevantních návštěvníků nikdy kýžených výsledků nedosáhnete. PPC reklama může být nástrojem, který vám nové návštěvníky a s nimi i splnění cílů zajistí!
  • U PPC reklamy máte přesnou a úplnou kontrolu nejen nad výdaji, ale především nad výsledky. U výkonové reklamy zkrátka neexistuje prostor pro spekulace, jaký účinek vlastně měla.
  • Řada společností má dnes svůj marketing postavený dominantně právě na internetovém marketingu a PPC reklamě. Zcela ignorují klasické "offline" marketingové nástroje. Typickými zástupci jsou e-shopy, a to i ty největší. Právě e-shopy, které pracují jen s malými maržemi, velmi dbají na návratnost investic do internetového marketingu, a volí ty nejúčinnější nástroje.
  • Do obsahových PPC sítí je možné nasadit PPC bannery. Bannerová reklama se v mnohém podobá plošné reklamě, je však nepoměrně cenově výhodnější. Můžete být vidět na stovkách webů, na kterých se vaši zákazníci pohybují, aniž váš produkt či službu v daném okamžiku hledají. Můžete ale vzbudit jejich zájem. Zaplatíte pouze za klik, tedy za uživatele, kterého vaše reklama skutečně zaujala. PPC bannery generují velmi levné imprese, cena za tisíc zobrazení se pohybuje maximálně v řádech korun. Lze je proto využít i ke kampaní na podporu značky.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem