Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyCo byste měli při správě PPC kampaní dělat
- Definujte si jasné, splnitelné, termínované a hlavně měřitelné cíle. Pouze tak budete moci po kampani rozhodnout, zda byla úspěšná, nebo ne. Vyžadujte splnění stanovených cílů.
- Stanovte si vyhodnotitelná kritéria úspěšnosti. Jde o takzvané klíčové ukazatele výkonu (KPI, Key Performance Indicators). Budou vám sloužit k průběžné kontrole výkonu kampaně.
- Definujte cílovou skupinu. Nikdo vaše zákazníky nezná tak dobře jako vy. Jasné vymezení cílové skupiny je pro dosažení vysokého výkonu kampaně nepostradatelné. Vytvořte popis několika modelových zákazníků - nepopisujte je abstraktně, ale zcela konkrétně. Specialisté spravující PPC kampaň si tak budou schopní udělat lepší představu o vašich zákaznících.
- Rozdělte efektivně rozpočet. Na základě návratnosti jednotlivých částí kampaně rozdělujte finance.
- Prvotním nastavením kampaně práce teprve začíná. Zákazníci, kteří s PPC reklamou začínají, dělají často tu chybu, že správu kampaně považují za jednorázový krok. Kvalitní prvotní nastavení může náklady na průběžnou správu kampaně pouze zmenšit. Správa kampaní PPC reklamy je nikdy nekončící proces.
- Měřte, optimalizujte kampaň a znovu měřte! Dobrá agentura dělá tyto kroky automaticky i bez vašeho vědomí, ale je dobré, když průběžně sami sledujete vylepšování kampaně. Výsledkem měření bývají často překvapivé závěry. Přístup k analytickým datům byste měli mít vy i poskytovatel reklamy, aby spolupráce byla 100% transparentní.
- Roli při umístění vaší reklamy nehraje pouze cena, ale kvalita inzerátů. Kvalita inzerátů, oceňovaná v tzv. skóre kvality zahrnuje řadu různých necenových kritérií, které pozici vaší reklamy ovlivňují.
- PPC reklama je aukce v reálném čase. Nezapomínejte, že v PPC systémech stále, v reálném čase, soupeříte se svou konkurencí.
- V konkurenčních oblastech je třeba věnovat maximální pozornost "long tailu". Plánování PPC reklamy dle zásady long tailu by mělo být samozřejmostí vždy. Výrazně snižuje náklady na PPC reklamu. V silně konkurenčních oblastech jde o naprostou nezbytnost.
- Nezapomínejte, že účinnost kampaně výrazně ovlivňuje dopadová stránka. Nefunkční dopadová stránka může účinnost kampaně srazit o mnoho desítek procent. K čemu je platit za uživatele, kteří se následně na dopadové stránce nedokáží zorientovat?
- Zabraňte nákladovým duplicitám. Příprava PPC kampaně se může prolínat s jinými oblastmi internetového marketingu. Řada činností je společná zejména s optimalizací pro vyhledávače, např. analýza klíčových slov.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor