Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyK čemu a pro koho je strategie dobrá
Strategie vám poslouží jako komplexní návod pro efektivní využití sociálních sítí. Mimo obecně platných doporučení pro komunikaci se zákaznickou komunitou obsahuje i řadu konkrétních kreativních řešení a nápadů, jak navazovat, udržovat a posilovat vztah s vašimi příznivci.
Při vypracování strategie postupujeme tak, abychom ji následně mohli ve spolupráci s vámi realizovat. Nic však nebrání tomu, abyste se do realizace pustili na vlastní pěst.
Strategie využití sociálních sítí je vhodná pro dva typy společností:
- Společnosti, které už na sociálních sítích působí. Cítí však, že jejich prezentace má mouchy, které je třeba vychytat.
- Společnosti, které se na sociální sítě teprve chystají vstoupit. A chtějí mít jistotu, že jejich aktivita bude od začátku přinášet ovoce.
Jakou strategii od nás dostanete
Můžete si vybrat ze dvou typů strategií, které se liší svým rozsahem.
Strategie Classic je zaměřena čistě na Facebook. Je vhodná pro klienty, kteří jsou rozhodnutí na ostatní sociální sítě nevstupovat, ale chápou důležitost Facebooku a chtějí se na něm prezentovat co nejlépe. Chci vědět víc
Strategie Premium je zaměřena na Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare a YouTube. Bude pro vás přínosná, pokud vidíte v sociálních sítích velký potenciál pro svou společnost a chcete je integrovat do své marketingové komunikace jako celek. Chci vědět víc
Co všechno získáte se strategií Classic
- Rozbor vašeho působení na Facebooku. Zhodnotíme vaši stránku a upozorníme vás na nejzávažnější nedostatky.
- Zmínky o vaší společnosti na Facebooku. Abychom vám mohli navrhnout opravdu účinnou strategii, zjistíme, jak a kde o vás uživatelé mluví.
- SWOT analýza vašeho působení na Facebooku. Zjistíte, jaké jsou silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby vaší aktivity v této sociální síti.
- Rozbor působení vaší konkurence na Facebooku. Chceme, abyste svůj marketing na Facebooku dělali lépe než ostatní firmy ve vašem segmentu. Proto zhodnotíme prezentaci na Facebooku tří vámi vybraných konkurentů. Při hodnocení se zaměříme na míru interakce s fanoušky, využití facebookových aplikací, propojení stránky s webovou prezentací, kvalitu interakce s fanoušky (reakce na dotazy, krizová komunikace), periodicitu aktualizací a další ukazatele kvality stránky.
- Využití záložek a soutěžních aplikací na Facebooku pro získávání nových fanoušků. Obojí můžete využít k uspořádání soutěže na Facebooku a získání nových fanoušků nebo "probuzení" fanoušků stávajících. Proto vám navrhneme jednu aplikaci a jednu záložku, které podpoří dosažení cíle navrženého pro vaši Facebook page.
- Grafická podoba vaší stránky na Facebooku. Aby vaše stránka působila na první pohled profesionálním dojmem, navrhneme vám ideální motiv profilového a cover obrázku. Také vás seznámíme s poměrně přísnými pravidly, která Facebook zejména pro cover obrázek zavedl.
- Integrace stránky na Facebooku s ostatními komunikačními kanály. Navrhneme vám, jak co nejefektivněji zakomponovat vaši Facebook page do celkové marketingové komunikace vaší společnosti - jak ji zviditelnit v offline marketingových materiálech, jak ji propojit s firemním webem a profily v ostatních sociálních sítích.
- Komunikace s fanoušky na Facebooku. Poradíme vám, co, kdy a jak sdílet pro co největší efekt komunikace v této sociální síti. Seznámíme vás také se zásadami krizové komunikace, ve které dělá mnoho firem chyby. Zkrátka od nás dostanete v praxi ihned použitelný návod na nastartování, udržování a posilování dialogu s fanoušky.
- Návrh na podporu Facebook page výkonovou PPC kampaní. Seznámíme vás s možnostmi reklamy na Facebooku a navrhneme vám konkrétní kampaň, která pomůže dosažení cíle vaší stránky.
- Práce s Facebook Insights. Na příkladu naší vlastní stránky na Facebooku vám ukážeme, jak pracovat s facebookovými Přehledy, co v nich sledovat a jak získaná data vyhodnocovat.
- Definování klíčových ukazatelů kvality stránky na Facebooku. Úspěch na Facebooku neznačí pouze vysoký počet fanoušků. S ohledem na cíle vaší stránky vám navrhneme ukazatele, jejichž sledování a zlepšování vám pomůže marketing na Facebooku zefektivnit.
- Nástroje, které vám usnadní správu Facebook page. Pokud si budete stránku spravovat vlastními silami, oceníte volně dostupné nástroje, s jejichž pomocí dokážete lépe interagovat s fanoušky a celkově své působení na Facebooku zkvalitnit.
Výsledkem kvalitní strategie je úspěšná stránka na Facebooku
Co všechno získáte se strategií Premium
- Analýza vašeho působení na Facebooku, Twitteru, LinkedIn, Foursquare a YouTube. Zhodnotíme vaši aktivitu s ohledem na specifika konkrétních sociálních sítí.
- Zmínky o vaší společnosti na Facebooku, Twitteru, blozích a v diskuzích. Mezi sociální sítě a Facebook neklademe rovnítko. Abychom vám navrhli opravdu efektivní strategii pro sociální sítě, seznámíme sebe i vás s tím, jak vaši značku a její produkty vnímají důležití opinion makeři.
- SWOT analýza vašeho působení v sociálních sítích. Seznámíme vás se silnými stránkami, slabými stránkami, příležitostmi a hrozbami vaší přítomnosti v pěti nejvyužívanějších sociálních sítích.
- Analýza působení vaší konkurence na Facebooku, Twitteru, LinkedIn, Foursquare a YouTube. Stejně jako v úvodu hodnotíme vaše vlastní působení v těchto sociálních sítích, zaměříme se v této fázi na pět konkurentů, které si sami vyberete. Jsme totiž přesvědčeni, že abyste svůj social media marketing dělali v rámci svého segmentu nejlépe ze všech, musíte vědět, co podnikají ostatní. V rámci analýzy se zaměříme na zhodnocení klíčových prvků prezentace v každé jednotlivé sociální síti.
- Využití záložek a soutěžních aplikací na Facebooku pro získávání nových fanoušků. Ačkoli se ve strategii zabýváme celkem pěti sociálními sítěmi, v této části se zaměříme pouze na Facebook. Důvod je jednoduchý - téměř čtyři miliony uživatelů v České republice. S tím se nemůže žádná jiná sociální síť rovnat. Ať už bude vaším cílem získání nových fanoušků, podpora aktivity fanoušků stávajících nebo rozšíření povědomí o vaší stránce napříč Facebookem, pomůžeme vám k tomu na míru navrženými záložkami a soutěžními aplikacemi. Můžete se těšit celkem na čtyři konkrétní návrhy.
- Grafická podoba vašich stránek a profilů. Vyvolání pozitivního prvního dojmu je jedním z klíčů k úspěchu v sociálních sítích. Aby vaše stránky a profily působily opravdu profesionálním dojmem, navrhneme vám ideální motivy profilových obrázků s ohledem na jednotlivé sociální sítě.
- Integrace vašich stránek a profilů v sociálních sítích do celkové marketingové komunikace. Ukážeme vám, jak co nejefektivněji využijete stávající komunikační kanály a marketingové nástroje pro zvýšení rentability vaší přítomnosti v sociálních sítích. Půjde např. o propojení vašeho firemního webu se stránkou na Facebooku, zviditelnění venue na Foursquare na prodejnách a podobně.
- Komunikace s vašimi příznivci v jednotlivých sociálních sítích. Tato část vaší strategie bude z drtivé části zaměřena na Facebook, který vám i vašim fanouškům nabízí nejširší možnost interakce. Dostanete od nás kompletního průvodce efektivní komunikací v této sociální síti. Budete vědět, co, kdy a jak sdílet pro maximalizaci efektu komunikace, seznámíte se se zásadami krizové komunikace a budování dialogu s fanoušky.
- Možnosti podpory Facebook page a firemního webu výkonovou PPC kampaní v sociálních sítích. Přesně zacílená reklamní kampaň je nejrychlejší cestou, jak na svou stránku na Facebooku přivedete nové fanoušky nebo na svůj web nové návštěvníky. Seznámíme vás proto s možnostmi této reklamy a navrhneme vám konkrétní kampaň, která pomůže dosažení vašich cílů.
- Práce s Facebook Insights. Umožníte-li nám přístup k Přehledům vaší vlastní stránky, ukážeme vám, jak s nimi pracovat, co v nich sledovat a jak získaná data vyhodnocovat.
- Definování klíčových ukazatelů kvality vašeho social media marketingu. Kvalitu stránek a profilů neukazuje pouze počet fanoušků, followerů a dalších příznivců. Proto vám navrhneme ukazatele, jejichž sledování, vyhodnocování a zlepšování posune váš social media marketing blíže k předem vytyčeným cílům.
- Nástroje, které vám usnadní správu Facebook page a dalších profilů v sociálních sítích. Volně dostupné nástroje v této části strategie oceníte, pokud si budete stránky a profily spravovat vlastními silami. S jejich pomocí dokážete lépe interagovat s fanoušky a celkově své působení na Facebooku a v dalších sociálních sítích zkvalitnit.
Je libo podrobnější informace?
Nemůžete se rozhodnout, která strategie je pro vaši společnost vhodná? Napište nám pomocí kontaktního formuláře níže. Vše s vámi probereme a doporučíme vám nejlepší možné řešení.