Rozdíl mezi PPC a SEO

Pokud se v marketingu ve vyhledávačích zatím příliš nevyznáte, můžete PPC reklamu a optimalizaci pro vyhledávače (SEO) snadno zaměnit. Oba tyto nástroje zajišťují viditelnost webu ve vyhledávači, každý však jiným způsobem.

Dlouhodobý proces vs. jednorázová akce

SEO je dlouhodobý a v podstatě nekončící proces, při kterém je potřeba pracovat jak s obsahem webu, tak s odkazy na jiných stránkách, které na něj směřují. Dosažení reálně nastavených cílů v SEO je obvykle otázkou měsíců. PPC reklamu je možné nasadit se základním nastavením v řádu hodin. PPC systémy, které reklamu zobrazují, navíc fungují zcela odlišně od robotů, kteří pomáhají vyhledávačům indexovat stránky a na které se zaměřuje SEO.

Náročnost a nákladnost

SEO je tím náročnější a nákladnější, v čím konkurenčnější oblasti působíte. I v PPC reklamě se cena zvyšuje s konkurenčností oboru, náklady na správu kampaně se však zvyšují jen nepatrně.

S čím začít a co využít později

Na začátku existence webu je podstatně důležitější PPC reklama ve vyhledávačích. Ta může být postupem času umírněna díky dobrým výsledkům prováděné optimalizace pro vyhledávače.

SEO je dobré provádět po stabilizaci produktového portfolia. S PPC reklamou ve vyhledávačích můžete začít kdykoliv.

Klíčová slova

Web se špatně optimalizuje pro vyhledávače na slova, která na něm vůbec nejsou přítomna. PPC naproti tomu umí oslovit uživatele hledající pojmy, na které si vzpomenete.

V kampani pracujeme se stovkami tisíc klíčových slov. PPC reklamu ve vyhledávačích a SEO je dobré integrovat, aby se vzájemně doplňovaly.

Klíčová slova, na která nejste tak silní v přirozených výsledcích vyhledávání, můžete využitím PPC reklamy skvěle doplnit.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem