Rakouský filozof Ludwig Wittgenstein jednou napsal: „Hranice našeho jazyka jsou hranicemi našeho světa.“ A přesně to platí i o AI. Psát si s… Více
Digichef - RSS článkyMožnosti cílení PPC reklamy ve vyhledávačích
PPC reklamu ve vyhledávačích je možné cílit s chirurgickou přesností podle řady kritérií.
Cílení na klíčová slova a fráze
Vyberete si klíčová slova a fráze, na které má být reklama zobrazena. Klíčová slova lze volit od nejobecnějších až po slova z tzv. long tailu. Právě využití long tailu je výrazným zdrojem úspory nákladů na PPC kampaň.
Geografické cílení
Toto cílení má smysl, když podnikáte lokálně. Jestliže nemáte e-shop a neprovozujete zasilatelství, pak je pro vás důležitý zákazník pouze z dané oblasti. Vaše reklama bude relevantní, pokud se bude zobrazovat jen uživatelům z okolí vaší prodejny. Uživatelé mimochodem často ve svých dotazech zadávají lokalitu, které se jejich dotaz týká, např. Samsung Galaxy Praha
. Cílit lze samozřejmě i na jednotlivé státy.
Jazykové cílení
Díky jazykovému cílení můžete zvýšit dosah reklamy. Rozhodujícím kritériem je v takovém případě jazyk uživatele. Můžete zasáhnout jak cizince, kteří mají jiné než české jazykové nastavení svého počítače a žijí v ČR, tak české uživatele v cizině.
Cílení na zařízení
Cílení na zařízení ovlivní, zda se vaše reklama zobrazí jen na počítačích, jen na mobilních zařízeních (tabletech, chytrých telefonech) či na obojím současně. Vzhledem k tomu, že majitelů mobilních zařízení podporujících plnohodnotné webové prohlížeče stále přibývá, je důležité tuto možnost nepodceňovat.
Pokročilé možnosti zobrazování PPC reklamy ve vyhledávačích
Rozvoj PPC systémů přináší stále nové možnosti nastavení kampaní. Reklama se s využitím těchto technik stává relevantnější pro uživatele a méně nákladná pro vás.
Rozšíření reklamy o adresu pobočky
Toto rozšíření přidá adresu vaší pobočky k reklamě. Zákazník tak bude vědět, kde se vaše pobočka nachází, a pomůže mu to při rozhodování, na jaký odkaz kliknout. Vy tím ušetříte zbytečné kliky. Funkci je dobré využít jako doplněk ke geografickému cílení.
Rozšíření reklamy o informaci o podstránkách vašeho webu
Přidá k vaší reklamě odkazy na podstránky webu. Takto budete pro návštěvníky zajímavější, protože jim nabízíte něco navíc. Pomůžete jim v rozhodování přímo ve vyhledávači. A opět "zkvalitňujete" realizované kliky, čímž snižujete náklady.
Rozšíření reklamy o telefonické funkce
Díky této funkci vám může uživatel ihned po zhlédnutí reklamy zavolat. Lze ji využít jako doplněk k cílení reklamy na mobilní zařízení.
Cílení na konkrétní pozice ve vyhledávání
Umožňuje zaměřit se jen na ty pozice, které vám zajišťují nejlepší návratnost investice.
Časové plánování reklamy
Reklamu můžete zobrazovat jen ve dnech a hodinách, kdy z ní máte největší přínos.
Možnosti cílení kontextové reklamy
Cílení reklamy v kontextové síti má určitou podobnost s cílením PPC reklamy ve vyhledávačích. Opět máte možnost geografického i jazykového cílení. Dokonce můžete využít i možnost cílení na mobilní zařízení.
Cílení podle klíčových slov
Stejně jako ve vyhledávačích, i zde se jedná o základní způsob cílení PPC reklamy. Kontextový systém zobrazuje reklamu na webech, která obsahují vámi zvolená klíčová slova.
Cílení dle kategorie stránek
Pokud jsou vaší cílovou skupinou například ženy se zájmem o módu, můžete si zvolit kategorii webů o módě.
Cílení na konkrétní umístění
Nemusíte spoléhat na klíčová slova a "úsudek" kontextového systému, které servery jsou k nim relevantní. Díky této funkci si sami vyberete, na kterých serverech se bude reklama zobrazovat.
Vyloučení umístění z reklamy
Ne každý server je pro zobrazení reklamy vhodný. Díky vylučující funkci zakážete systému, aby na nich vaši reklamu zobrazoval.
Remarketing
Tuto relativně novou funkci zatím podporuje pouze systém Google AdWords. Remarketing umožňuje opětovné oslovení dříve oslovených uživatelů, kteří o vaši nabídku projevili zájem.
Mohlo by vás také zajímat...
- 10 klíčových výhod PPC reklamy
- Základní pojmy výkonového marketingu
- Jak fungují PPC systémy
- S jakými PPC systémy pracujeme
- Proč PPC reklama nesmí chybět v marketingovém mixu
- Varianty odměňování za správu PPC kampaní
- Proč si pro PPC vybrat právě nás
- Jak vypadá spolupráce s námi
- Srovnání PPC reklamy s jinými formami propagace
- Na co si dát v PPC reklamě pozor