Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyVáš web v mobilním zařízení
Menší displej, nižší rozlišení, dotykové ovládání. To vše způsobuje komplikace při prohlížení vašich WWW stránek. Výjimkou nejsou ani případy, kdy se web v mobilním zařízení vůbec nezobrazí. Naštěstí existuje elegantní řešení.
Responzivní webdesign jako správná volba
Existují tři způsoby, jak se můžete s dostupností webu v mobilním zařízení vypořádat.
- Vytvoření klasické mobilní aplikace. Úskalím je vyšší cena a neochota uživatelů stahovat něco, co jim nenabídne nic unikátního a denně využitelného. Třeba firemní web.
- Vytvoření oddělené verze webu pro mobilní zařízení. Sáhnete-li po tomto řešení, bude pravděpodobně levnější než mobilní aplikace. Nevýhodou je však riziko nekonzistencí v obsahu webu, vyšší náklady na správu a nezanedbatelné implementační náklady.
- Vytvoření jediného webu s responzivním designem. Nejelegantnější řešení. Responzivní web se dokáže přizpůsobit jakémukoli displeji, a to díky kaskádovým stylům. V reálném čase vyhodnocuje parametry daného zařízení a přizpůsobuje se jim. Ať už zákazník prohlíží váš web na počítači, v tabletu na šířku, v telefonu na výšku nebo jakkoli jinak, zobrazí se mu vždy plně přístupný a použitelný.
Budoucí standard
Věříme, že se responzivní design stane brzy standardem. Proč?
Například proto, že responzivní web je snadno přístupný a dobře použitelný nehledě na zařízení. Jeho cena je nižší, než kdybyste se rozhodli zvlášť pro tvorbu mobilní verze webu. A v neposlední řadě také proto, že vám v mnohém usnadní práci - odpadnou vám problémy s konzistencí obsahu.
Jako třešničku na dortu uveďme fakt, že náklady na správu a provoz responzivního webu jsou nižší než v případě oddělené mobilní verze. Už chápete, proč responzivnímu webdesignu do budoucna tak věříme?