Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyCesta k perfektnímu webu
- Cílem webu je vytvářet zisk. K tomu mohou ovšem vést u různých zákazníků různé cesty. Proto nejprve společně s vámi analyzujeme vaši značku, portfolio, trh, včetně vaší konkurence, a především cílovou skupinu vašich produktů a služeb včetně stanovení jejích potřeb. U cílové skupiny následně sestavíme model jejího chování na webu. Tím získáme poznatky potřebné pro pozdější návrh webu. Stanovíme, pod jakými klíčovými slovy mají být stránky zobrazovány ve vyhledávačích.
- Společně stanovíme kritéria úspěšnosti. Kritéria, při jejichž splnění budete jak vy, tak my moci náš společný projekt považovat za úspěšný. Přednost mají kritéria exaktně měřitelná, byť ne vždy lze vystačit pouze s nimi. Přestože to vypadá jednoduše, někteří webdesignéři na tento krok často zapomínají, což může mít za následek situaci, kdy klient a realizátor webu sledují odlišné cíle.
- Společně vytvoříme typické scénáře použití webu, tzv. user stories, definujeme funkce, které bude web poskytovat, a informace, které bude obsahovat. Vytvoříme tzv. informační architekturu, tj. popis toho, jaké informace a jak jsou na webu přítomny a uspořádány. V této fázi vzniká také tzv. wireframe, který vám poskytne vizuální představu připravovaného webu. Upřesníme si také všechny technické parametry implementace. Stanovíme projektový plán a několik milníků, pomocí kterých budete moci průběžně kontrolovat výsledky naší práce. Tyto milníky se stanou součástí projektové dokumentace.
- V okamžiku, kdy budeme mít k dispozici kompletní odhad nákladů, provedeme kalkulaci návratnosti investic vložených do webu (ROI). Řekneme vám, za jak dlouho a za jakých okolností se vám investice do internetových stránek vrátí. V této fázi můžete zhodnotit, zda je investice do webdesignu pro vás zajímavá, případně v jaké výši by měla být, aby vám přinesla očekávaný efekt.
- Připravíme návrhy grafické podoby webu, na vyžádání i v několika variantách. Z těch si jednoduše vyberete takovou, která se vám bude líbit nejvíc. Už při vytváření grafického návrhu samozřejmě zohledníme korporátní design a grafický manuál vaší společnosti. Na zvolené grafické podobě ještě provedeme závěrečné předimplementační testy.
- Implementujeme web. V této fázi vznikne web vyhovující námi navržené a vámi schválené specifikaci. Web, který je již optimalizován pro vyhledávače, je použitelný, přístupný, rozšiřitelný, datově optimalizovaný a vykazuje i ostatní vlastnosti dobře navrženého webu.
- Naplníme web texty a dalším nezbytným obsahem. Rádi se o aktuální obsah webu, který provozujete, budeme starat i průběžně.
- Výsledný web po naplnění obsahem důkladně uživatelsky otestujeme, se zvláštním zaměřením na použitelnost. Zajímá nás např. to, kolik stránek lidé na webu projdou, jak dlouho zůstanou, ze kterých stránek z webu odejdou, zda se orientují v navigaci, jaký je podle nich smysl a cíl webu a zda dokáží vyřešit typické scénáře, pro které byl web navrhován. Vyprodukovaný kód je samozřejmě otestován také z hlediska technické správnosti, a to mj. validátorem W3C.
- Web v jeho finální podobě vám osobně odprezentujeme. Protože každý web má nějakou administrační část, přes kterou můžete jeho obsah samostatně administrovat, proškolíme vás či vaše zaměstnance v práci s ním, tedy typicky v práci s redakčním systémem (CMS) nebo e-shopem.
- Umístíme připravenou prezentaci na váš server nebo vám nabídneme webhosting na našich serverech. Samozřejmostí je váš přístup ke všem zdrojovým kódům webu.
- Nabídneme vám návazné služby, jako je průběžná správa obsahu webu, PPC reklama ve vyhledávačích a obsahových sítích, reklama na Facebooku a dalších sociálních sítích apod.