Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS články- V sociálních sítích se pohybuje vysoké procento populace. V ČR a SR dosahují počty uživatelů sociálních sítí desítek procent populace. Sociální sítě jsou místem, kde s minimálními náklady a v krátkém čase získáte zpětnou vazbu od svých stávajících či potenciálních zákazníků.
- Komunikace probíhá v prostředí, kde se uživatel cítí příjemně. V prostředí, kde je zvyklý komunikovat především s přáteli. Marketingové sdělení tak přijme lépe než v případě konvenčních marketingových nástrojů. Marketingová komunikace v sociálních sítích je velmi osobní. Např. Facebook se od klasických internetových médií liší i tím, že prostředí, ve kterém uživatelé sdělení vidí, je nabité kladnými emocemi.
- Aktivně podpoříte prodej produktů a služeb. Výhodou facebookových stránek je možnost předávat uživatelům informace o vašich produktech či službách. Můžete na ně působit emociálně, motivovat je pomocí soutěží, akcí nebo jiných unikátních slev, a zvyšovat tak jejich loajalitu. Mezi nástroje stránky patří i rozesílání e-mailů. Díky němu můžete informovat všechny své fanoušky například o novém produktu. Mějte na paměti, že rozdíl mezi fanoušky a ostatními uživateli je pouze v jednom kliku.
- Startovní čára je na sociálních sítích pro všechny stejná. Nezáleží na tom, jestli jste nadnárodním gigantem nebo specializovanou společností s lokální klientelou. Šance na úspěch je stejná. Navíc investice do sociálních sítí nejsou nikterak vysoké.
- Vaše přítomnost na sociálních sítích zvýší zákaznickou loajalitu a povědomí zákazníků o vaší společnosti, vašich službách a produktech. Facebook je založen na obousměrné komunikaci. Poskytuje řadu možností pro interakci s uživateli, takže můžete snadno získávat zpětnou vazbu od svých zákazníků nebo získat nápady a náměty pro další rozvoj produktů a služeb (crowdsourcing).
- V sociálních sítích můžete obvykle komunikovat vysoce efektivně. Snadno zasáhnete velmi přesně určitou cílovou skupinu, takže neplatíte za oslovování těch, kteří vaši cílovou skupinu netvoří. Rychlejší a cílenější komunikace znamená rychlejší a lepší výsledky.
- Přítomnost v sociálních sítích se stává stejnou nutností, jakou se před lety stala nutnost být na webu. Nebýt v sociálních sítích znamená nejen nezískat konkurenční výhodu, ale poskytnout konkurenční výhodu jiným.
- Komunikaci v sociálních sítích lze považovat za další nástroj PR. Informace šířené osobním předáním (word of mouth) se mohou díky sociálním sítím šířit rychleji a zasáhnout větší množství lidí.
- Aktivity v sociálních sítích mají i sekundární pozitivní dopady, jako je příspěvek ke zlepšení pozice ve vyhledávačích apod.
Mohlo by vás také zajímat...
- 9 důvodů, proč být aktivní v sociálních sítích
- Vlastnosti nejvyužívanějších sociálních sítí
- Proč svěřit marketing v sociálních sítích právě nám