Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyPro většinu společností představuje Facebook stejnou nutnost, jakou se stala e-mailová komunikace nebo webová prezentace. Počet uživatelů Facebooku neustále roste, jen v ČR je na něm dnes již více než každý čtvrtý Čech.
Vaši zákazníci na Facebooku jsou. Nebýt tam znamená nejen nebýt in, ale také ztrátu možnosti komunikace touto moderní formou. Navíc konkurence nespí a je pravděpodobné, že i ona bude se zákazníky na Facebooku komunikovat.
Pokud patříte k těm, kteří na Facebooku ještě svou stránku nemají nebo nejsou s jejím současným stavem spokojeni, rádi vám pomůžeme s jejím založením nebo s dosažením lepších výsledků.
Pro snadnější rozhodování jsme pro vás připravili několik informací, které byste o Facebooku měli vědět.
- Facebook patří k naprosté špičce v návštěvnosti. V ČR ho využívají přes 3 miliony uživatelů, na Slovensku pak téměř 2 miliony uživatelů. Z USA je přitom méně než 30 procent všech uživatelů Facebooku.
- Facebook je lokalizován do všech světových jazyků, ve více než 180 zemích světa s ním pracuje 689 306 600 uživatelů, což z něj dělá podle některých statistik nejnavštěvovanější, podle jiných druhý nejnavštěvovanější web světa.
- Cílovou skupinu Facebooku tvoří uživatelé ve věku 18-44 let.
- Průměrný uživatel Facebooku jej používá každý den, ať už doma, v práci či ve škole, a denně stráví na Facebooku 55 minut. Každý druhý průměrný uživatel Facebooku se na svůj účet přihlásí každý den.
- Průměrný uživatel má 130 přátel a je propojen s 80 stránkami, skupinami nebo událostmi. Každý týden se stane fanouškem 1 stránky.
- Nejčastější aktivitou uživatelů na Facebooku je zapisování statusů, komentování příspěvků na stránkách společností nebo jiných uživatelů, vlastní sdílené příspěvky, sdílení fotek a videí a v neposlední řadě také používání facebookových aplikací.
- Každý den se na Facebooku objeví přes 60 milionů nových statusů, každý měsíc přes 3 miliardy fotografií a videí.
Twitter vám umožňuje být v kontaktu s klienty a informovat je o aktualitách, novinkách, slevách, soutěžích a dalších prvcích, které zvyšují loajalitu zákazníka. Jde o malý blogovací systém, kde píšete krátké zprávy (do 140 znaků). Občas se mu přezdívá SMS zprávy internetu.
Jednotlivé zprávy se nazývají tweety. Ty odebírají vaši odběratelé - v angličtině followers. Jsou to lidé, kteří chtějí být informováni o vašich zprávách. Odebírat zprávy můžete od kohokoliv, pokud vám to vysloveně nezakáže.
Podstatnou funkcí je tzv. retweet. Ten se používá v případě, kdy uživatele nějaký tweet zaujme - může ho jedním kliknutím rozeslat všem svým vlastním followerům. Důležité je nezapomínat na využití Twitteru jako nástroje zevrubného monitoringu konkurence. Pokud budete sledovat její Twitter účty, budete od konkurence automaticky dostávat užitečné informace.
Ačkoliv Twitter není žádnou novinkou (vznikl v roce 2006), málokterá společnost si plně uvědomuje jeho potenciál. V ČR i na Slovensku zatím stále čeká na obnovení větší masou uživatelů, podobně, jako je tomu v západních zemích, kde je Twitter službou rovnocennou Facebooku, v nižší věkové skupině je dokonce často populárnější.
- Twitter je největší mikroblogovací systém na světě.
- Na Twitteru je vytvořeno 190 000 000 účtů, které aktivně používá nejméně 21 000 000 unikátních uživatelů.
- Každý den na Twitteru vznikne 460 000 nových účtů.
- Twitter byl založen v roce 2006 a raketově vyrostl za velmi krátkou dobu.
- Cílovou skupinu tvoří uživatelé ve věku 15-29 let (81 %).
- Twitter se pravidelně umísťuje v první desítce nejnavštěvovanějších stránek světa. Navíc více než polovina uživatelů používá Twitter jinak než přes Twitter.com (desktopové aplikace, mobilní telefony), tato čísla nejsou v oficiální statistice započtena.
V korporátní marketingové komunikaci je vhodné Twitter využít zejména pro komunikaci s klíčovými zákazníky a příznivci. Twitter lze chápat rovněž jako rychlý informační kanál, kterým (často na rozdíl od e-mailu) můžete nenásilně své příznivce a zákazníky informovat o nových produktech a službách, případně o dění ve vaší společnosti.
Význam Twitteru lze výrazně zvýšit propojením s ostatními službami. Je vhodné jej propojit s Facebook stránkou, s firemním blogem apod. Každý nový příspěvek na blogu pak automaticky sdílet na Facebook stránku a Twitter. Stejně jako na Facebooku je i na Twitteru kladen důraz na obsah.
Zatímco Facebook a Twitter jsou orientovány především na osobní vztahy, sociální síť LinkedIn cílí na profesní a pracovní kontakty. Služba byla spuštěna v roce 2003 s původním cílením především na lidi z oblasti IT a telekomunikací. Tyto hranice byly později překonány, takže dnes se dá v LinkedIn najít velké množství uživatelů z různých oborů.
LinkedIn má celosvětově více než 40 milionů uživatelů z více než 170 zemí světa.
Na LinkedIn lze zjednodušeně pohlížet jako na inteligentní adresář vašich odborných či pracovních kontaktů. Síť v LinkedIn zahrnuje nejen vaše známé, ale také známé vašich známých.
Pomocí LinkedIn můžete také různé vaše známé seznámit i mezi sebou. Stejně tak můžete být vy seznámeni se známým známého. Kromě sítě kontaktů představuje LinkedIn prostor pro vystavení online CV každého uživatele, ke kterému je možné připojovat reference od dalších uživatelů LinkedIn, kteří s vámi mají pracovní zkušenost.
Komunikace v LinkedIn je tedy vhodná především pro získávání nových lidí do vaší společnosti. Není příliš vhodná k propagaci produktů a služeb, i když v určitých oborech, které mají v LinkedIn bohatou uživatelskou základnu, je možné i to.
Mohlo by vás také zajímat...
- 9 důvodů, proč být aktivní v sociálních sítích
- Vlastnosti nejvyužívanějších sociálních sítí
- Proč svěřit marketing v sociálních sítích právě nám