Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyČím se řídíme při tvorbě reklamních textů
- Psaní textů následuje vždy až po důkladné přípravě a analýze. Potřebujeme se dozvědět maximum informací o vašich produktech a službách, cílové skupině, užitcích, které nabízí koncovým zákazníkům apod.
- Při psaní textů postupujeme odzadu – nejdříve si vytyčíme cíl, podle něj teprve volíme formu a prostředky.
- Používáme tzv. model AIDA - ten pomáhá formulovat přesvědčivý a dobře strukturovaný text, který upoutá pozornost.
- Informace v textu prioritizujeme pomocí tzv. modelu obrácené pyramidy. Na důležité otázky, odpovídáme v textu co nejblíže začátku.
- Při psaní se stále snažíme o vcítění do konkrétních modelových čtenářů, což nám umožní lépe vyhodnotit reakci čtenářů na text.
- Nadpisy mají zásadní význam, a to nejen u textů pro web. Proto jim věnujeme zvýšenou pozornost, případně testujeme i více různých variant.
- Vyhodnocujeme zpětnou vazbu - Než vám hotové texty předáme, testujeme je. Vždy se snažíme o kontrolu jiným copywriterem než tím, který texty psal.
Jak bude probíhat naše spolupráce
Rámcový průběh spolupráce
- Prvním krokem spolupráce je stanovení cílů, které od textu očekáváte. Co má text vyvolat u jeho čtenářů?
- O produktech či službách, kterých se text týká, se od vás musíme dozvědět co nejvíce. Bude nás zajímat pozice na trhu, konkurenční výhody, užitky a přínosy pro koncové zákazníky atd.
- Tvorbě každého textu musí předcházet také analýza cílové skupiny, a to zejména za účelem nalezení faktorů motivujících k nákupnímu rozhodnutí. Vcítíme se do kůže čtenáře textů.
- Vytvoříme pro vás reklamní texty. Ještě předtím, než vám je předáme, je otestujeme a podle zpětné vazby případně i upravíme.
Budeme vás potřebovat
Představte si, že by po vás někdo požadoval napsat text na téma, ve kterém nejste zrovna doma. Není to jednoduché, resp. napsat takový text srozumitelně a informačně hodnotně je téměř nemožné. Vždy je potřeba dobře porozumět tomu, o čem má text být. Jednoduše řečeno - my můžeme dobře napsat o tom, co vy dobře znáte, pouze tehdy, když nám poskytnete potřebné informace o vašich produktech a službách.
U vašich produktů a služeb potřebujeme znát jejich:
- charakteristické vlastnosti,
- užitky a uspokojované potřeby zákazníků,
- pozici na trhu, konkurenční výhody a obecně odlišnosti od konkurence,
- cílovou skupinu a faktory, které ovlivňují její nákupní rozhodování,
- vizuální materiály, grafické manuály, loga, produktové listy apod.
Pokud jde o texty určené pro web, poprosíme vás také o:
- podle vašeho názoru charakteristická klíčová slova včetně substitutů a komplementů,
- cíl, se kterým váš web provozujete,
- charakteristiku cílové skupiny vašeho webu a modelových uživatelů.
Mohlo by vás také zajímat...
- 7 vlastností kvalitního reklamního textu
- Jak tvoříme reklamní texty
- Proč svěřit copywriting právě nám