Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS články7 cest ke skvělému textu
- Nadpis obsahuje důležitý benefit, novinku, vyvolává zvědavost nebo slibuje přínos z přečtení zbytku textu. Vyvarujte se časté chyby - popisu své činnosti nebo bezduchých frází typu "jsme tu pro vás". Nadpis je to první, co čtenář vašeho textu vidí, musí ho motivovat k dalšímu čtení. Jak řekl David Ogilvy, jeden z nejlepších textařů všech dob: Bez kvalitního nadpisu je celý zbytek textu zbytečný.
- Text musí ve čtenáři vyvolat emoce - nákupní rozhodnutí probíhá na základě emocí, které v člověku určitý produkt vyvolá. Racionální odůvodnění volby proběhne až ve druhé fázi, kdy si člověk sám před sebou musí své rozhodnutí obhájit. Zaútočte textem na emoce, jinak se váš potenciální zákazník do druhé fáze nedostane!
- Rozvržení textu musí zaujmout a vybízet ke čtení - čleňte texty do krátkých odstavců, používejte krátké věty a jednoduchá slova. Podejte uživateli informace co nejrychleji a v co nejjednodušší formě, jedině tak se stane zákazníkem!
- Text musí prezentovat všechny důležité prodejní argumenty - odhalte skutečné důvody, proč lidé kupují váš produkt. Lidé nekupují auto, kupují image, kterou jim dodá.
- Text musí být zajímavý a čtivý. Možná máte co říct, ale pokud to neřeknete dostatečně chytlavým způsobem, lidé nebudou poslouchat.
- Text musí být uvěřitelný. Zákazníci nejsou naivní, silná slova už na ně neplatí. Aby byl text uvěřitelný, využijte citace, názory stávajících zákazníků a vyjádření odborníků!
- Text musí obsahovat "call to action" - výzvu k akci. Řekněte čtenáři, co přesně chcete, aby udělal. Má si rovnou objednat váš produkt? Kontaktovat vaši infolinku? Přihlásit se o odběr newsletteru? Buďte asertivní a dejte jasně najevo, co od čtenáře očekáváte!
Mohlo by vás také zajímat...
- 7 vlastností kvalitního reklamního textu
- Jak tvoříme reklamní texty
- Proč svěřit copywriting právě nám