Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyDefinice pojmu
Obor PR se začal rozvíjet po druhé světové válce a souvisí s rozvojem medií v tomto období. S růstem moci médií se pro společnosti stává stále důležitější mít je na své straně.
PR představují dlouhodobou a cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací od veřejnosti.
PR bývají často využívány k ovlivňování názorů odborné veřejnosti a zprostředkovaně i široké veřejnosti. PR mají ve velkých společnost často za úkol také zlepšovat informovanost a zvyšovat motivaci zaměstnanců.
Důležitým aspektem PR je obousměrnost komunikace.
Marketingově orientované PR jsou nyní často považovány za klíčové prvky v marketingovém mixu. Na rozdíl od reklamy se PR zaměřuje na dlouhodobé cíle, jako je image a budování vztahů s cílovými skupinami.
PR často využívá prostředků, u kterých není rozpoznatelné, zda jde o reklamu či nikoliv. Mezi oblíbenými internetovými reklamními formáty najdeme i tzv. PR článek. Přestože jde o formát označený jako reklama, jeho název je odvozen právě od toho, že se snaží vyvolat zdání běžného "nereklamního" obsahu média.