Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyDefinice pojmu
Marketingový mix, neboli čtyři P, reprezentuje strategickou pozici produktu na trhu pomocí 4 parametrů:
- Výrobek - Product: uspokojuje potřeby zákazníka a označuje nejen samotný výrobek nebo službu (tzv. jádro produktu), ale také sortiment, kvalitu, design, obal, image výrobce, značku, záruky, služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání.
- Cena - Price: hodnota výrobku pro zákazníka, vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru.
- Propagace - Promotion: nejviditelnější část marketingového mixu se zabývá propagací výrobků či služeb. Tedy kde a jak se bude produkt prodávat, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy. V této části se také nejvíc uplatňuje internetová reklama a většina našich služeb.
- Distribuce - Placement: přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi. Jak se spotřebitelé o produktu dozví (od přímého prodeje přes public relations, reklamu a podporu prodeje).