Rakouský filozof Ludwig Wittgenstein jednou napsal: „Hranice našeho jazyka jsou hranicemi našeho světa.“ A přesně to platí i o AI. Psát si s… Více
Digichef - RSS článkyDefinice pojmu
Zkratka pochází z anglického business-to-customer, což znamená obchodník-zákazníkovi. Zákazník je v tomto konceptu, který se někdy nazývá také retailový prodej, vždy koncovým spotřebitelem produktu nebo služby. V oblasti internetu se pro B2C užívá také označení e-commerce.
Podobně jako u B2B přispěl Internet výrazně i k rozvoji obchodování B2C. Umožňuje totiž levné a rychlé zpřístupňování nabídky produktů a služeb koncovým spotřebitelům v internetových obchodech, e-shopech. Obchodníků nabízí prodej na internetu zejména velkou míru automatizace všech procesů souvisejících s realizací prodeje.
Při prodeji zboží na internetu koncovým zákazníkům je velmi důležitý internetový marketing a internetová reklama, zejména pak PPC reklama, marketing v sociálních sítích, optimalizace pro vyhledávače. Velkou pozornost je samozřejmě důležité věnovat také řešení e-shopu nebo jiného obchodně orientovaného webu.