Značkování kampaní - adresy URL

Značkování kampaní, nově známo také jako Nástroj pro tvorbu adres URL (Google) vám pomůže rozlišit zdroj návštěv v Google Analytics. Pojďme se podívat, jak kampaně, resp. inzeráty označkovat.

Jak označkujete inzeráty v kampaních

Pro označkování (také známo pod pojmem tagování) inzerátů sledovacími parametry Google Analytics (UTM (Urchin Traffic Monitor) parametry) existuje více možností. Buď můžete využít automatické značkování přímo pomocí PPC systému Google/Adwords nebo Seznam/Sklik. V případě Google Adwords je ale nutné mít pro funkční automatické značkování propojený reklamní Adwords účet s příslušným účtem služby Analytics. Nebo pro Vaše účely bude vhodnější ruční značkování inzerátů. 

Manuální tvorba označených URL adres

Manuální značkování funguje tak, že data, která jsou v Analytics zobrazovaná, musíte k danému odkazu přiložit ručně. Parametry se vkládají na konec URL, za znak „?“, pokud URL žádné parametry nemá, nebo za znak „&“, pokud URL už nějaké parametry má. Znak „&“ se také používá pro oddělení jednotlivých parametrů.

Parametry, přirazeny odkazu, mohou být následující:

  • utm_source – povinné, definuje zdroj návštěvy. V případě sociálních sítí zde může být "facebook.com", "twitter.com" atp. V případě banneru doména serveru (např. novinky.cz).
  • utm_medium – povinné, popisuje reklamní médium. V případě PPC kampaní zde použijte "cpc".
  • utm_campaign – povinné, reklamní kampaň, např. „vanocni+akce".
  • utm_term – nepovinné, může obsahovat klíčové slovo. Pokud ponecháte prázdné, v Google Analytics se místo klíčového slova zobrazí vyhledávací dotaz.
  • utm_content – nepovinné, obsah (varianta) reklamy, např. „banner+sleva+20%“.

Znak „+“ v hodnotě parametru se do Google Analytics přepíše jako mezera.

Otagovanou URL můžete vygenerovat pomocí URL builderu nebo Simpletagu.

Automatické tagování (značkování)

Automatické značkování vyžaduje propojení účtu Google Analytics a AdWords a povelené automatické značkování. Za dopadovou URL se přidává Googlem generovaný parametr gclid. Ve zdrojích návštěvnosti se pak reklama označí jako google/cpc. Data z kampaní jsou viditelná v přehledu Inzerce.

Nastavte v AdWords správcovský přístup pro Analytics účet. Pak se přihlaste do AdWords účtu pomocí přihlašovacíh údajů Google Analytics účtu. Pokud patří Analytics a AdWords účet pod stejný Google účet, jste automaticky po přihlášení do Analytics automaticky přihlášení do AdWords. V účtu, který chcete propojit, pak otevřete záložku Google Analytics.

Automatické značkování Adwords

Záložka Google Analytics

Následně zvolte konkrétní Službu účtu Google Analytics, kterou chcete s Adwords propojit. Zobrazí se možnosti nastavení. Klikněte na volbu Propojení s účtem Adwords ve sloupci Služba

Propojení účtů v Google Analytics

V další volbě klikněte na Konfigurovat skupinu propojení AdWords. Vyberte účet Adwords pro propojení. V dalším kroku pojmenujte skupinu odkazů a vyberte Výběr dat, pro který chcete odkazy propojit. Potvrďte volby tlačítkem Propojit účty.

Automatické označování odkazů v Google AdWords

A je to. Tedy skoro, ještě třeba ověřit a aktivovat Automatické značkování v Adwords rozhraní. Zjistíte to přes volbu Nastavení (ozubené kolečko vpravo nahoře), pod položkou Sledování. Zde je třeba mít potvrzenou volbu Automatického značkování na Ano.

Zapnutí automatického značkování

Automatické značkování v Skliku

Zapnutí automatického značkování

Chcete-li se dozvědět více o Google Analytics, podívejte se na další články na našem blogu Sunitka.cz.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem