Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyJak vytvoříte účet v Google Analytics
Především potřebujete mít zřízený Google účet. Pokud máte e-mail na Gmailu, ten je zároveň i Google účtem. Google účet ale můžete založit i pro libovolný e-mail na adrese: https://accounts.google.com/SignUp.
Po vyplnění jednoduchého formuláře vám přijde potvrzovací e-mail do vaší stávající schránky. Po otevření odkazu v tomto e-mailu máte úspěšně založený Google účet.
Dalším krokem je pro tento účet vytvořit účet Google Analytics. Ten založíte kliknutím na tlačítko Vytvořit účet na adrese https://www.google.com/analytics.
Pokud nejste přihlášeni pod svým Google účtem, přihlaste se. V dalším kroku pak klikněte na tlačítko Registrace.
Zobrazí se formulář pro vytvoření a nastavení nového Google Analytics účtu. Zde vyberte, co chcete sledovat – zda webové stránky, nebo mobilní aplikaci. Dále vyplňte název účtu (název společnosti), název webu pro vytvoření konkrétní služby pro daný web, adresu webových stránek, pro které budete účet používat, kategorii odvětví a časové pásmo.
V dalším kroku proveďte Nastavení sdílení údajů. Zaškrtněte volbu Produkty a služby Google, která je potřebná pro propojení s AdWords, AdSense a Webmaster Tools a dalšími službami Google. Další volby jsou nepovinné, záleží na vás, jestli je budete chtít povolit. Jedná se o anonymní srovnání dat a trendů, přístup k účtu pro pracovníky technické podpory a specialisty Google – volby nemusíte potvrzovat. V posledním kroku na tomto formuláři klikněte na tlačítko Získat číslo pro sledování.
Dále musíte potvrdit souhlas s podmínkami (Přijímám) a přejdete do nově vytvořeného Google Analytics účtu. Zobrazí se část nastavení Analytics pro danou službu (web) - Měřící kód. Návod na jeho implementaci najdete na stránce Implementace sledovacího kódu Google Analytics. Více o best practices pro nastavení účtu si můžete přečíst v článku Využívate naplno potenciál Google Analytics?
Chcete-li se dozvědět více o Google Analytics, podívejte se na další články na našem blogu Sunitka.cz.