Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyVirtuální zobrazení stránek
Umožňuje měřit akce, které nevyvolávají zobrazení stránky, a tedy nejdou v Google Analytics zaznamenány. Pro zaznamenání virtuálního zobrazení stránky se používá příkaz ga('send', 'pageview', '/virtualni-stranka');.
Pokud chcete zaznamenat zobrazení virtuální stránky, umístíte příkaz
ga('send', 'pageview', '/virtualni-stranka');
na potřebné místo, např. do těla rámce, do parametru onclick nebo onsubmit sledovaného prvku a přidáte parametr, který odpovídá názvy stránky, který chcete, aby se zaznamenal.
Pokud chcete kupříkladu sledovat kliknutí na tlačítko pro odběr newsletteru, kód přidaný do tlačítka bude vypadat následovně:
onclick="ga('send', 'pageview', '/virtualni-stranka');"
Sledování událostí
Události umožňují mnohem komplexnější sledování než virtuální zobrazení stránky. Každá událost má 2 povinné a 3 volitelné parametry:
- Kategorie (1. parametr) – pojmenovává skupinu objektů – např. videa, hry, apod.
- Akce (2. parametr) – unikátní pro každou kategorii, nejčastěji popisuje akci vykonanou s objektem – play, stop, quit, won apod.
- Štítek (volitelný 3. parametr) – další upřesnění události – např. název videa.
- Hodnota (volitelný 4. parametr) – numerická hodnota události – např. čas, kam až uživatel video viděl.
- Vyvolání interakce (volitelný 5. parametr) – určuje, zda událost brát v potaz při výpočtu míry opuštění –true (pravda) nebo false (nepravda).
Událost zaznamenáte příkazem:
ga('send', 'event', 'Kategorie', 'akce', 'Štítek', 'Nepovinná hodnota');
Volitelné parametry je možno vynechat. Tento příkaz je potřebné vložit do prvku, který má událost zaznamenta, kupříkladu do parametru onclick.
Chcete-li se dozvědět více o Google Analytics, podívejte se na další články na našem blogu Sunitka.cz.