Podzim je období, kdy se v e-commerce světě rozjíždí nejen prodejní sezóna, ale také příležitosti pro osobní rozvoj, networking a nové poznatky. Ať… Více
Digichef - RSS článkyDefinice pojmu
Kritická mez je klíčovým pojmem v oblasti sociálních sítí či tzv. Web 2.0 aplikací. Komunita uživatelů např. určité webové služby se v určitém okamžiku, po dosažení tzv. kritické meze počtu uživatelů, začíná rozšiřovat autonomně, bez nutnosti vnějších zásahů. Uživatelé přivádějí na web další uživatele.
Marketingový potenciál komunity serveru, která překročila kritickou mez, je obrovský. Umožňuje výrazně zredukovat marketingové náklady, resp. přenést je na komunitu. Dosáhnout kritické meze v počtu uživatelů proto bývá častým dílčím cílem webových projektů.
Problematikou kritické meze se zabývá Malcolm Gladwell ve vynikající knize Bod zlomu. Bod zlomu je v podstatě alternativní označení pro kritickou mez.