Kritická mez

Označení pro okamžik či situaci, kdy určitý sociální systém, např. komunita uživatelů určitého webu, dosáhne takové velikosti, že již není třeba dalších vnějších impulsů a komunita přesto dále roste sama od sebe.

Definice pojmu

Kritická mez je klíčovým pojmem v oblasti sociálních sítí či tzv. Web 2.0 aplikací. Komunita uživatelů např. určité webové služby se v určitém okamžiku, po dosažení tzv. kritické meze počtu uživatelů, začíná rozšiřovat autonomně, bez nutnosti vnějších zásahů. Uživatelé přivádějí na web další uživatele.

Marketingový potenciál komunity serveru, která překročila kritickou mez, je obrovský. Umožňuje výrazně zredukovat marketingové náklady, resp. přenést je na komunitu. Dosáhnout kritické meze v počtu uživatelů proto bývá častým dílčím cílem webových projektů.

Problematikou kritické meze se zabývá Malcolm Gladwell ve vynikající knize Bod zlomu. Bod zlomu je v podstatě alternativní označení pro kritickou mez.

Kde najdete další informace

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem